2 نشریه علمی دانشگاه در میان 36 نشریه برتر (رتبه الف) کشور در حوزه علوم انساني قرار گرفت

2 نشریه علمی دانشگاه در میان 36 نشریه برتر (رتبه الف) کشور در حوزه علوم انسانی قرار گرفت

۲۳ مهر ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۳۰۹۸ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۰۹
بر اساس آخرین گزارش منتشرشده در پورتال رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از 31 مورد نشریه ارزیابی‌شده دانشگاه علامه طباطبائی در سال 1398، دو نشریه «مطالعات مدیریت صنعتی» و «فرهنگ مشاوره و روان‌درمانی» موفق به کسب درجه «الف» شده¬اند، 24 عنوان دیگر درجه «ب» و 3 نشریه نیز درجه «ج» را دریافت کرده‌اند.
2 نشریه علمی دانشگاه در میان 36 نشریه برتر (رتبه الف) کشور در حوزه علوم انسانی قرار گرفت

2 نشریه علمی دانشگاه در میان 36 نشریه برتر (رتبه الف) کشور در حوزه علوم انسانی قرار گرفت

مدیرمرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی از کسب رتبه مناسب نشریات علمی دانشگاه در ارزیابی جدید خبر داد.

بر اساس آخرین گزارش منتشرشده در پورتال رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از 31 مورد نشریه ارزیابی‌شده دانشگاه علامه طباطبائی در سال 1398، دو نشریه «مطالعات مدیریت صنعتی» و «فرهنگ مشاوره و روان‌درمانی» موفق به کسب درجه «الف» شده­اند، 24 عنوان دیگر درجه «ب» و 3 نشریه نیز درجه «ج» را دریافت کرده‌اند.

آقای دکتر موسوی رضوی ضمن تأکید بر تلاش بیشتر نشریات برای ارتقاء سطح کیفی و کسب رتبه­های بین‌المللی، رتبه به‌دست‌آمده از ارزیابی سال 1398 را قابل قبول خواند.

شایان ذکر است که در ارزیابی سال 1398 در زمینه علوم انسانی 754 نشریه مورد بررسی قرار گرفته است. از این میان 36 نشریه موفق به اخذ رتبه «الف» شده‌اند که 2 مورد آنها از نشریات دانشگاه علامه طباطبائی بوده است.

ایشان همچنین ابراز امیدواری کرد با توجه به برنامه­ریزی صورت­گرفته و گام‌های برداشته‌شده در مسیر افزایش کیفیت علمی نشریات، در آینده شاهد نمایه شدن نشریات علمی دانشگاه در معتبرترین پایگاه‌های بین­المللی باشیم.

در همین راستا گفتنی است در ارزیابی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) که در ابتدای سال جاری اعلام شد هشت نشریه از نشریات دانشگاه علامه (به شرح زیر) به عنوان نشریات «هسته» معرفی شدند؛ منظور از نشریات هسته، نشریاتی است که کیفیت بالای آن­ها از نظر محتوای علمی، پس از بررسی و تحلیل کیفی توسط گروهی از متخصصان رشته­های مرتبط، محرز شده است. شاخص­هایی همچون به­روزبودن موضوعات پژوهشی، کاربردی بودن یافته‌ها، خوانایی و کیفیت علمی، روش­شناسی دقیق، ارائه فهم­پذیر داده­ها، بحث منطقی، استدلال دقیق و شیوه نتیجه‌گیری، در انتخاب نشریات هسته مد نظر قرار می­گیرند.

1- پژوهش حقوق خصوصی 2- پژوهش­های اقتصادی ایران 3- پژوهش­های ترجمه در زبان و ادبیات عربی 4- پژوهشنامه اقتصادی 5- پژوهشنامه معارف قرآنی 6- متن­پژوهی ادبی 7- مطالعات مدیریت (بهبود و تحول) 8- مطالعات مدیریت صنعتی


نظر شما :