دانشگاه کارآفرین؛ رویکردها، ویژگی‌ها و چالش‌ها

۱۲ دی ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۳ کد : ۲۴۱۴۵ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۳۴
کتاب «دانشگاه کارآفرین؛ رویکردها، ویژگی‌ها و چالش‌ها» نوشته عباس عباس‌پور و سیده جمیله مدرسی سریزدی، به همت مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی به چاپ رسید.
دانشگاه کارآفرین؛ رویکردها، ویژگی‌ها و چالش‌ها

کتاب حاضر در 6 فصل تالیف شده است. سعی ما بر آن بود تا مهم‌ترین مباحث مرتبط با دانشگاه کارآفرین بر اساس آخرین یافته‌های علمی و به استناد منابع دست اول مطرح شود. بنابراین با رویکرد مفهوم‌شناسی تلاش شد تا درک اولیه از زمینه‌های پیدایش نظریه دانشگاه کارآفرین فراهم شود؛ بر این اساس به تاریخچه، ضرورت تغییر در پارادایم دانشگاه و سیر تحول انواع دانشگاه‌ها، تعاریف و ویژگی‌های این نوع دانشگاه و اشکال فعالیت آن پرداخته شده است.
با تشریح اکوسیستم کارآفرینی دانشگاه و زمینه‌های تغییر دانش به سمت صنعت‌گرایی بیشتر، تجاری‌شدن و کارآفرینی، جنبه‌های مختلف تعامل دانشگاه و صنعت و نقش دانشگاه در بهبود نوآوری در منطقه مورد توجه قرار گرفته است و نیز مدل‌های دانشگاه کارآفرین و نتیجه فراترکیب مولفه‌های موثر بر آن و رتبه‌بندی آن به شیوه علمی، چالش‌ها و انتقادات بر دانشگاه ارائه شده است تا مبنایی مناسب و مستند در اختیار علاقه‌مندان و مدیران جهت برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیمات مناسب برای کارآفرین شدن دانشگاه فراهم آورد.
با توجه به گستره تحقیقات در مورد دانشگاه کارآفرین، این کتاب بیانگر تنوع غنی چنین تحقیقاتی است که می‌تواند مرجع مناسبی برای مطالعه کنندگان باشد.

ناشر: انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی
نوبت چاپ: اول
تاریخ انتشار: 1402
نوع جلد: شومیز
اندازه: وزیری

علاقه‌مندان می‌توانند جهت سفارش کتاب به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_824.html مراجعه کنند.


نظر شما :